کد خبر: ۷۲۶
۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

تشویق رهبری، نوجوان نویسنده محله آب و برق را به ادامه راهش دلگرم کرد

با واسطه کتابم را برای مقام معظم رهبری فرستادم و ایشان هم لطف کردند و برای تشویقم انگشتر‌شان را برایم ارسال کردند. باز هم از طریق واسطه عقایدم را برایشان گفتم و رهبر انقلاب فرمودند که به آینده شما امیدوارم و راهتان را ادامه بدهید. در همین چند جمله کوتاه آنچنان آرامش و وقاری وجود داشت که به کارم و هدفی که دارم دلگرم شدم.

 آرمین صفاریان جوان دهه هشتادی که ساکن محله آب و برق است و از همین سن کم دست به قلم برده و نویسندگی را آغاز کرده است. او دو کتاب در زمینه فلسفه چاپ کرده که مقدمه دومین کتابش به نام «عقیق سرخ» به عنوان بهترین مقدمه کتاب سال گرجستان انتخاب شده است. با او گفت‌وگو کردیم تا بیشتر درباره کتاب‌هایی که نوشته است بدانیم.

 

کودکی متفاوت

به گفته آرمین او کودکی متفاوتی داشته است که با سایر همسن‌وسال‌هایش متفاوت بوده. در این زمینه برایمان توضیح می‌دهد: از همان دوران کودکی علاقه خاص و عجیبی به اخبار داشتم. باورش سخت است، اما خانواده‌ام بارها تعریف کرده‌اند که ساعت 2ظهر به طور خودکار جلوی تلویزیون می‌نشستم و اخبار را با آنکه کودک بودم گوش می‌کردم. کمتر به اسباب‌بازی‌هایم علاقه نشان می‌دادم و بیشتر خواندن کتاب برایم جذاب بوده است.

وی ادامه می‌دهد: پدر و مادرم هم نقش پررنگی در کتاب‌خوان شدنم دارند. آن‌ها در عالم کودکی برایم کتاب تهیه می‌کردند و می‌خواندند. بیش از 500یا 600کتاب داستان از دوران کودکی‌ام داشتم که دو سال قبل همه آن‌ها را به خیریه‌ای بخشیدم. همه خانواده‌ام می‌دانستند که بهترین کادو چه در آن‌زمان که کودک بودم و چه اکنون برایم کتاب بوده و هست.

این نوجوان هم‌محله‌ای ما می‌گوید: کتاب را دوست دارم، زیرا تجربه‌های مفیدی را در اختیارم قرار می‌دهد، می‌توانم در قالب شخصیت‌ها و زندگی‌های مختلف خودم را ببینم و آن‌ها را تجربه کنم. بدین شکل به اندازه عمر یک فرد 60یا70ساله تجربه دارم. به طور کلی تفریحم کتاب است و گاهی سینما.

 

شروعی برای فلسفه

صفاریان شروع به مطالعه در زمینه فلسفه را این‌گونه توضیح می‌دهد: برای درک بهتر اعتقادات دینی و مذهبی‌ای که دارم و شناخت کامل از دین و از سویی برای یافتن پاسخ برخی پرسش‌هایم، خواندن فلسفه را شروع کردم. از کتاب‌های فلاسفه ایرانی شروع کردم و آن‌ها را به طور کامل خواندم. بعد از آن به خواندن فلسفه غرب روی آوردم. تمام کتاب‌های فلاسفه غرب را خواندم حتی نظرهای مخالف. کتاب‌های ملاصدرا، ابن‌سینا، فروید، هگل و... در کنارش کتاب‌های معارف اسلامی را هم دنبال می‌کردم، اما همه آن‌ها نظرم را تأمین نکردند، بارها گفته‌ام چرا باید در دانشگاه دانشجو چندین واحد فلسفه هگل و... را بخواند اما امام حسین‌(ع) شناسی نداریم.

او در تمام سال‌های زندگی برای خرید کتاب‌ مورد تشویق خانواده قرار می‌گرفته و برای چاپ کتابش نیز علاوه بر اینکه از حمایت‌های خانواده برخوردار بوده، کار هم کرده است. او معتقد است سرمایه‌گذاران رغبت کمی برای چاپ این نوع کتاب‌ها دارند. می‌گوید: اولین کتابم را در سال 91هنگامی که 10سال داشتم نوشتم. اسم کتابم «اسلام از دیدگاه یک کودک» است که در آن کتاب به بیان کودکانه از اسلام پرداختم. استقبال از کتابم خوب بود این انگیزه‌ای برای نوشتن‌های بعدی‌ام شد.

صفاریان ادامه می‌دهد: «ایران در امتداد زمان» نام کتاب دومم است که درباره موقعیت ایران بعد از انقلاب نوشته شده است. در سال‌های بعدی چند مقاله‌ به چاپ رساندم و در سال 97یکی از عنوان‌های مقاله‌هایم عنوان کشوری را به دست آورد.

 

تأیید رهبر بر عقیق سرخ

صفاریان درباره کتاب دومش به نام عقیق سرخ می‌گوید: مقدمه این کتاب در جشنواره کتاب کشور گرجستان در سال 2020به عنوان بهترین مقدمه شناخت شد. این کتاب که در زمینه معارف اسلامی است با استقبال خوبی روبه‌رو شد.
وی می‌افزاید: با واسطه کتابم را برای مقام معظم رهبری فرستادم و ایشان هم لطف کردند و برای تشویقم انگشتر‌شان را برایم ارسال کردند. باز هم از طریق واسطه عقایدم را برایشان گفتم و رهبر انقلاب فرمودند که به آینده شما امیدوارم و راهتان را ادامه بدهید. در همین چند جمله کوتاه آنچنان آرامش و وقاری وجود داشت که به کارم و هدفی که دارم دلگرم شدم.

صفاریان در صحبت‌هایش بیان می‌کند که به دنبال پایه‌گذاری فلسفه جدیدی است و در این زمینه توضیح می‌دهد: آنچه در این سال‌ها خوانده‌ام مرا به یک نتیجه رساند که این افکار به گذشته تعلق دارد و مناسب زمان حال نیست. به همین دلیل به فکر مطرح کردن فلسفه جدیدی هستم. اکنون هم در حال جمع‌آوری و نوشتن این فلسفه هستم که متأثر از بیانات مقام معظم رهبری است.

 

سن کم مانع من نیست

این نویسنده نوجوان ادامه می‌دهد: متأسفانه هنگامی که در جلسه‌ها و نشست‌ها مباحثی مطرح می‌شود و من نیز در آن شرکت می‌کنم و عقایدم را می‌گویم جبهه مخالف ابتدا می‌پرسند چند سالت است؟ مدرک تحصیلی‌ات چیست؟ همواره گفته‌ام که آیا فقط سن و مدرک است که سبب می‌شود بتوانم صحبت کنم؟ سکوت می‌کنم تا آن‌ها عقایدشان را بگویند اما هنگامی که می‌خواهم صحبت کنم آن‌ها با حرف‌های بد و سفسطه کردن زمان صحبت کردن را از من می‌گیرند.

آرمین فلسفه غرب را قبول ندارد اما با این حال پیشنهادهای بسیاری دارد برای بورسیه تحصیلی در این کشورها. او که پیشنهادهایی برای تحصیل در شاخه فلسفه غرب داشته است ادامه می‌دهد: به تازگی پیشنهادی از مجتمع اسلامی هامبورگ آلمان داشتم برای نوشتن جنبه فلسفی زندگی خودم و چاپ آن. در حال فکر کردن روی این پیشنهاد هستم که این کار را انجام بدهم یا نه. انگیزه قوی دارم که فلسفه غرب را در غرب بخوانم و آن را محکوم کنم.

ارسال نظر
نظرات بینندگان
جاوید ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
0
0
پس‌بگو چرا همه آقازاده ها میرن غرب .میرن اونا رو محکوم کنن .الله اکبر.
آوا و نمــــــای شهر
03:44